19.3.06

ALTERNATIVA 192

Butlletí Setmanal de l´ALTERNATIVA BAIX GAIÀ

1) www.alternativabaixgaia.blogspot.com/ www.altafullalternativa.org www.viaverdabaixgaia.blogspot.com

2) Dijous al vespre es va reunir la comarcal de l’ABG per a coordinar diversos temes.

3) Volem reunir-nos amb la gent de Creixell, La Pobla, La Riera, El Catllar per veure com ens podem coordinar millor a nivell comarcal.

4) Vam acordar incloure una agenda comarcal amb les activitats de l’abg per al correu setmanal que enviem des de la Torre:

AGENDA DE LA SETMANA QUE VE:
21 : Reunió amb els companys de Creixell. 21h
23: 12h Presentació de l’ABG-Roda de Berà.
21h Dijous a L’Auca “Skate in the Supermarket”
24: Reunió amb els companys de Vespella.
25: 12h Acte dels companys de Creixell amb Jordi Navarro (adigsa)
(els de la Torre quedem a les 10:45h a la Plaça del Castell perquè anirem a esmorzar a Creixell i després assistirem a l’acte)
18h Passi del documental del Thomas al Casal de la Torre. Després uns quants podem anar a sopar amb l’autor.

5) Farem una llista amb material que tenim (faristol, equip de música, canó, etc.)
6) Farem una roda d’actes sectorials pels pobles del BG.
7) Farem una roda de presentacions de la campanya BG és comarca
8) Tenim un esborrany del FULL de Roda
9) Intentarem aprofitar els articles comarcals per a tots els fulls.
10) Hem enviat al Mònic un escrit sobre el cicle d’excursions que fem.

11) Ha sortit el Full número 44 d’Altafulla. Notícies de la Via Verda, del Gaià, de Brises i altres.

12) 2 d’abril a les 9h a Cal Bofill visita guiada pels muntanyans. Org. Gepec amb el suport de la regidoria de medi ambient.

13) PROPOSTA d’excursió: Diumenge dia a les 10h per visitar els muntanyans.

14) Breu resum de la permanent del 18 de març:

-JOVENTUT: Hem presentat a tots els grups municipals un dossier sobre la feina feta des de joventut i els projectes que hi ha. Hem rebut les felicitacions d’algun d’ells. Els càntirs ja estan marxant del local de joves. Ens han pagat un ordinador per la sala de joves. 90 metres quadrats de sala de joves. Taula, cadires, ordinador, etc. Hem arribat a un acord laboral amb els treballadors de les nostres regidories.
Pressupost per 2006:
DESEMBRE
III UrBan Park, Curs de monitors

-COOPERACIÓ: Colònies saharauis.

-MEDI AMBIENT: Experiències d’estalvi d’aigua en cases pilot. Unes 20, seran. També es faran en elles proves pilot de residus. S’està preparat el conveni amb les empreses per la recollida de cartró industrial. Tindran una enganxina com a col•laboradors. Estem valorant com ens sortiria tenir una empresa pròpia de residus. Orgànic als grans productors, en pocs mesos. Setmana santa a cal bofill expo de mecanismes d’aigües

-“A PEU DE CARRER”. Jornades a formació a LLEIDA: ponències del Fèlix d’Altafulla i del Lluís de la Torre (i molts altres). Cal confirmar l’assistència abans del 25-Març andresal@diba.es. universitat de Lleida. Campus Cap Pont. Edifici Transfronterer Avda.Jaume II, 67
Si anem en cotxe cal que quedem i si anem amb tren aquesta seria la combinació:

ANADA: 8:01 Torredembarra Transbord a St Vicenç (8:14h) i arriba a Lleida a les 10:05

TORNADA: 17:50h Lleida i a Sant Vicenç arriba a les 19:09h

-6 i 7 de maig: Escola dels Verds a Olot. Participaran Patxi Z., Jaume B., Mònica de la PDD, Lluís S., etc. Aviat passem més detalls del cap de setmana.

-Plataforma comarcal del dret a decidir. La plataforma que va convocar el 18-F vol crear nuclis a comarques. Nosaltres hem decidit participar-hi activament.

-Muntanyans II. Novetats i pressions

-Dissabte van començar els actes per a celebrar el X aniversari de l’Agrupament escolta. Compten amb el suport de la regidoria de joventut.

-Dissabte vam ser presents a la manifestació contra l’ocupació de l’Iraq, de Tarragona.

-El 6-abril, a part del vídeo del Gaià, passarem el de l’urban park.

-Noves candidatures al Camp de Tarragona

-Hem aconseguit que oriol n. vingui a l’ajuntament a parlar amb urbanisme.

-Dijous s’aprovà el projecte d’skate park. Sortirà a la premsa aquesta setmana. Ara ve el negociat. Hi ha 5 empreses que opten. S’han introduït mesures d’ecoeficiència (faroles mixtes (solar i electric), etc.).

-El pavelló contemplarà plaques solars, etc gràcies a les nostres pressions.

-Una colla de la comissió de medi rural apendrà a restaurar marges tot fent actuacions directes a la Torre amb un expert del tema.

-Via Verda: Cal sondejar a RENFE què és el que vol fer amb la via. Cal que els alcaldes es plantegin què volen fer amb la via.

ALTRES HERBES

1) X Aniversari de l'Agrupament d'Escoltes Els Salats
Programa d'actes:

• Dissabte 18 de març, de les 16 h a les 18 h, al parc infantil de Cal Llovet: Cau Obert (tallers obertes a tots els nens i nenes).

• Del divendres 21 d’abril fins al divendres 5 de maig, al cafè-bar l’Auca: Exposició dels 10 anys de l’Agrupament.

• Diumenge 30 d’abril, a les 9.30 h, a la plaça del Castell: Sortida de la Caminada Popular (Torredembarra- La Riera – Tamarit – Torredembarra). Arribada a les 17.30 h amb berenar per als participants.

• Dissabte 13 de maig, de les 16 h a les 18 h, a la plaça de Mn. Joaquim Boronat: Cau Obert (activitats i jocs oberts a tots els nens i nenes).

• Del dijous 18 de maig al divendres 16 de juny, a la Sala Lluís d’Icart: Exposició dels 10 anys de l’Agrupament.

• Dissabte 27 de maig, Macro Festa:

o A les 17 h, a la plaça de Mn. Joaquim Boronat: parlaments dels membres del Cau.

o A les 18 h, a la plaça de Mn. Joaquim Boronat: Espectacle infantil.

o A les 19.30 h, fins a la plaça del Castell: Cercavila musical.

o A les 21 h, al carrer d’Eduard Benot: Sopar popular.

o A les 22 h, a la plaça del Castell: Nit de gresca (concerts, chill-out fins a les 2 h de la matinada).

Organitza: Agrupament d’Escoltes Els Salats i la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Torredembarra.