19.5.07

TRANSPORT I MOBILITAT

7.- TRANSPORT i MOBILITAT
L’ABG es vol afegir a la petició d’altres col·lectius del Camp de Tarragona per tal que el Pla Integral d’Infrastructures del Transport de Catalunya inclogui l’anomenat Tramcamp. Aquesta seria una bona eina per garantir la mobilitat, ecològica i ràpida, en aquestes comarques que a l’estiu poden arribar a acollir a 600.000 habitants. Esperem que l’administració reculli aquesta demanda garantint el mínim impacte damunt del territori. Esperem també, però, que es garanteixi una revitalització dels serveis ferroviaris, amb unes bones prestacions i una major freqüència de trens. Creiem que amb el traspàs de competències de l’Estat a la Generalitat arran de la redacció del nou estatut hauria de facilitar una gestió més eficaç i l’arribada dels rodalies al Baix Gaià i al Camp de Tarragona.
És un fet evident el creixement urbanístic i de població d’aquestes contrades. Això provoca una saturació de les principals vies de comunicació i un ús abusiu del transport privat. Per tal motiu creiem que cal incentivar el transport públic com el tren o l’autobús. En aquest sentit valorem molt positivament l’establiment del bitllet únic previst de cara a un futur proper al Camp de Tarragona, que afavorirà la creació d’abonaments que reduirien el cost dels viatges. Les dades del creixent ús del bus urbà demostren que amb una bona gestió la ciutadania usa aquest tipus de transport. En aquest sentit, el Consorci del Transport del Camp està planificant l’optimització dels recursos existents per tal d’enllaçar els autobusos urbans i els altres transports públics.
Finalment, volem reiterar el nostre suport a les peticions de gratuïtat de l’autopista AP-7. Creiem bàsic començar per establir la gratuïtat entre el Vendrell i l’Hospitalet de l’Infant. D’aquesta manera es descongestionaria la N-340, que esdevé impracticable durant els mesos d’estiu i en hores punta. Per tant, estem en contra la nova variant que es pretén construir i que està inclosa dins el Pla d’Infrastructures. Malgrat aquestes mesures, si continuem creixent urbanísticament al ritme que ho estem fent ara saturarem les vies de comunicació existents i qualsevol altre que construïm. Per tant, en el fons del debat ens trobem de nou amb la necessitat de planificar el territori. Creiem que el govern de la Generalitat ha d’assumir la responsabilitat de tirar endavant aquest punt. Per tot això l’ABG proposa:
-Afavorir la mobilitat sostenible i segura (Bus urbà, tren, bicicleta, etc.)
-Crear nous aparcaments per a bicis.
-Potenciar el bus urbà creant una segona línia.
-Començar a renovar els vehicles municipals per altres que siguin més ecològics (gas natural, elèctrics o biocombustibles).
-Coordinar amb la resta de pobles del Baix Gaià les parades, horaris, abonaments i bitllets únics dels busos urbans respctius, tal i com ja s’ha començat a fer.
-Millorar la seguretat dels vianants en espais periurbans, que uneixen urbanitzacions i el nucli.
-Potenciar l’educació per a la mobilitat i la seguretat viària als centres educatius.
-Soterrar una part de la via de tren, el tram que va del pont del carrer 11 de setembre fins al pontet, aproximadament. Això permetria en una franja de terreny lliure i una millor comunicació entre els Munts i el Nucli. L’operació podria autofinançar-se.
-Fer les gestions necessàries per tal que l’estació de tren de Torredembarra es dignifiqui i disposi de tots els serveis necessaris que garanteixin la seguretat i la sanitat necessàries.
-Garantir que l’estació de tren disposi de places d’aparcament per a tot tipus de vehicle per tal de facilitar l’ús del transport públic i dissuadir l’ús de transport privat.
-Arranjar els camins segons les necessitats dels usuaris de la terra i les possibilitats d’usos turístics (rutes a peu, amb BTT, etc.).
-Vetllar que els nous carrers que s’obrin o tots aquells que es reformin garanteixin una amplada òptima de les voreres per a passar-hi caminant.
-Planificar l’amplada dels nous carrers per tal que hi pugui passar el transport públic (bus urbà, etc.).