5.8.06

ALTERNATIVA, 224

0)CARTA ENVIADA AL MÒNIC. COM NORMALMENT DIUEN QUE NO HAN REBUT ELS NOSTRES ESCRITS AQUESTA VEGADA LI HEM ENVIAT DES DE DIVERSOS CORREUS ELECTRÒNICS. COMENCEN LES APOSTES: ENS EL PUBLICARAN?

L’ABG no va votar a favor de l’actual projecte de peatonalització del carrer Antoni Roig

L’Alternativa Baix Gaià no va votar a favor del projecte de peatonalització del carrer Antoni Roig en el darrer Ple Municipal de finals del mes de juliol. La premsa que s’ha fet ressò del debat i les votacions d’aquella sessió, però cap ha explicat el perquè del nostre vot. Així doncs, en el present escrit expliquem el motiu que ens va portar a decidir el vot de la nostra agrupació d’electors.

En primer lloc, volem aclarir que estem d’acord en què el nucli antic es renovi i esdevingui un punt neuràlgic de la Vila. Totes les ciutats tenen una zona peatonal que és un atractiu per a turistes, comerços i clients. Creiem que val la pena arribar a un acord a nivell de poble per seguir aquest camí.

En segon lloc, creiem que el procés de debat i informació del projecte de peatonalització del carrer Antoni Roig ha estat deficient.

En tercer lloc, pensem que aquesta deficiència es podia esmenar atenent les queixes i al•legacions dels veïns de manera personalitzada. Creiem que en aquesta darrera fase es podria haver contestat i negociat amb els veïns els continguts de les al•legacions.

En quart lloc, el PSC va negociar amb l’oposició el seu suport al projecte. Van arribar a l’acord de què els veïns del carrer paguin menys diners, a canvi que l’Ajuntament assumeixi un percentatge més elevat de les contribucions especials. VUT, CIU i PP es van adherir a aquestes negociacions i al ple van votar a favor de l’actual projecte. Valorem positivament aquest esforç final per arribar a un consens. Malgrat tot, els veïns no demanaven això.

Els veïns es queixaven pels preus dels serveis que havien de pagar, pel preu dels bancs, pel preu de les rajoles, etc. Per tant, les negociacions amb l’oposició i les respostes a les al•legacions no solucionen les queixes i el malestar dels veïns. En tot cas el que sí guanyen els veïns del carrer és que hauran de pagar una mica menys.

L’Alternativa duia temps queixant-se de com havia anat el procés i va demanar que no s’aprovés el projecte amb presses i amb un ple extraordinari. No hi va haver manera. Només tenim un regidor i la nostra força no és decisiva. Ens vam reunir a l’assemblea mensual que fem oberta a tot el poble i vam decidir el nostre vot. El nostre regidor va transmetre al Ple l’opinió de la nostra assemblea. No podíem votar a favor del projecte pels motius que hem explicat. I no podíem votar en contra perquè estem a favor de acondicionar el nucli antic. Vam optar per l’abstenció explicant en el ple el motiu del nostre vot crític.

El Mònic, en la seva crònica del ple, no explica el nostre vot i ens regala un adjectiu qualificatiu que no entrarem a valorar. Però el que poden entendre erròniament els veïns i veïnes de la Torre, al llegir aquestes línies, sí que ens preocupa. És per això que volem aclarir el següent:

En primer lloc, l’ABG participem amb l’actual equip de govern intentant portar endavant desenes de projectes que o no existien o estaven en algun calaix amagat. Per tant hi ha il•lusió i molta feina a fer.

En segon lloc, som una colla de veïns amb una sensibilitat pel patrimoni, el territori i amb unes profundes conviccions d’esquerres. Per tant, hem posat damunt la taula de manera transparent els temes que nosaltres no ens agraden, que atempten contra la nostra manera de pensar: urbanització de muntanyans II, procés per aprovar l’actual projecte de peatonalització del carrer Antoni Roig, arranjament deficient del carrer Major, etc.

Finalment, volem dir que pensem que això és un exercici de participació i de democràcia i que animem a tot el poble a participar.

ALTERNATIVA BAIX GAIÀ

1.- http://alternativabaixgaia.blogspot.com/

2.- Es convoca el I Fòrum Independentista del Baix Gaià de cara a després de l’11 de setembre amb dos punts de l’ordre del dia: 1) Balanç de la lluita independentista a la comarca en els darrers deu anys 2) Suport a les candidatures unitàries de l’ABG al Baix Gaià.
Cal que voteu quan creieu que l’hauríem de fer:
2.1- ENTRE SETMANA AL VESPRE
2.2.- DISSABTE A LES 12 DEL MATÍ
2.3.- DIUMENGE A LES 18H
2.4.- ALTRES (CAL ESPECIFICAR QUAN: )

3.- 10 de setembre, botifarrada o soparet. Esperem a veure que decideix l’assemblea de joves i ho lliguem.

4.- AGENDA
-Tots els dilluns visites guiades pel nucli antic de la torre.
-Tots els dimecres visites als muntanyans
5: REC d’estiu
5: Mostr DJ
5 i 6: I circuït català de tennis platja
5 i 6: VII Beach Voley Tour
Expo Jordi Morera a la Fonda
9 d’agost, Balanceig - cançó de bressol BALLMANETES és un projecte que pretén animar els pares a comunicar-se i a gaudir amb els seus fills a través de la música, moixaines, cantarelles, jocs rítmics, etc. 11h a la Biblioplatja (Pg Colom 26).
8-12: V Mostra de Circ del Baix Gaià
6: Visites Guiades a la Platja Natural Els Muntanyans-Gorg 6 d'Agost: Visitat guiada: Cens de lliri de mar 3 de Setembre: Visita guiada: Mosquits i altres invertebrats Les visites guiades són gratuïtes i es realitzen cada primer diumenge de mes a les 9h del matí sortim des de Cal Bofill
12: Concert de regae a la platja (Grup de joves+Regidoria Joventut)
13: Recolecta de la lliga contra el Càncer a la Torre
5.- reserveu-vos el dissabte 12 pel matí perquè volem fer una acció simbòlica contra muntanyans II.. Com sempre calen voluntaris, etc.

6.- “Pas endavant pel pla del nucli antic
El ple extraordinari celebrat ahir, que substitueix el que hauria de convocar-se el mes d'agost, va servir també per obrir camí al pla especial de modificació urbana (PEMU) del nucli antic de Torredembarra. El consistori va aprovar ahir la suspensió de la tramitació de plans i projectes urbanístics, a més de l'atorgament de noves llicències, a tres zones annexes al nucli: el camí de l'Era, la part de darrere del pàrquing Filades, i un tram del carrer de la Sort. D'aquesta forma, es vol consensuar els projectes que es puguin iniciar a la zona per tal d'adaptar-los a la normativa que es redactarà properament. Segons els plans del consistori, la redacció del PEMU sortirà a concurs després de l'estiu.
D'altra banda, el ple també va aprovar inicialment el pla parcial Sínia de Cabeces, que suposarà la construcció d'una norantena d'habitatges a la zona nord de Torredembarra. El pla preveu també la canalització, a càrrec dels promotors del sector, de la Rassa, riera que actualment travessa l'àrea i que provoca inundacions al barri marítim.”

7.- No vam votar a favor de l’actual projecte de peatonalització del carrer antoni roig, en el ple extraordinari del 27 de juliol.

8.- Diuen que volen tirar a terra la casa del Carrer de la Muralla 9, per a fer-hi un bloc de pisos. Esperem que la moratòria aprovada en el darrer ple extraordinari ho aturi. Si algú en sap alguna cosa que ho digui. He d’aturar aquesta sangonera del patrimoni!

9.- Un comissió de l’ABG VA Visitar el museu de la pagesia del Jordi R. Aquest museu està tancat al públic però fa visites a maics i coneguts. Després de la visita guiada proposem que l’Ajuntament arribi a un acord amb Jordi R. per tal de poder fer visites guiades un cop a la setmana. Val molt la pena.

10.- Nou correu de l’ABG-ALTAFULLA: correu@abg.cat

11.- L’ABG d’Altafulla ha tret el seu Full número 48.

12.- PROPOSTA DE CANVI DE DATA
Es proposa canviar la data de les assemblees mensuals a partir de setembre. La idea fora fer la reunió el dia abans del ple mensual. Així seria el segon dimecres de cada mes. Ja podeu enviar les vostre opinions i ho acabem de decidir a l’assemblea del mes d’agost.

13.- “A l'atenció d'en G. C.
president del Patronat de Cultura de Torredembarra.

He sabut que la proposta que es va acordar que passaria al darrer ple, per demanar la rehabilitació de l'antic Escorxador, no s'ha presentat. T'agrairé que em comuniquis per què no ha estat possible.
Cordialment,.
j. R. m.
representant d'ABG

14.- Muntanyans II: Hem estat preguntant al secretari, a l’Enric i a Barcelona perquè el text refós del pla parcial no l’han passat pel ple. Hem demanat un informe argumentant la legalitat d'aquest fet al secretari. Tot plegat fa pudor a fesols podrits. Seria el primer Pla Parcial que no es aprovat per la corporació municipal... fa tuf de veritat.

15.- Envieu fotos d’abocaments a obres@ajtorredembarra.org i indiqueu l’adreça.

16.- Dèiem de quedar per fer un partidet d’estiu de futbol. Qui s’apunta? Podríem jugar l’Auca contra els Diables?

17.- Tenim bones notícies de medi ambient i de joventut que ja explicarem en el proper correu.

ALTRES HERBES

1) Algunes de les Excursions del GATA:
17 de Setembre **la Torre del Moro de Salomó per Primitivo Fabregat
19 de Novembre **Marxa per la Via Verda del Baix Gaià per Lluís Gurrera
Telf 699 564 518 de dilluns a divendres de 21 a 23 hores. gata@tinet.cat.

2) “Bones a tothom
Ja tenim aquí el Pla sectorial de cabals de manteniment de les conques internes de Catalunya. Aquest document ens informa de quin són els cabals d'aigua que s'han de garantir en cadascun dels trams de riu pel seu bon estat ecològic. O sigui, ara ja sabem el que necessita el Gaià. De fet, lo més important del document es troba a la pàgina 33819, o sigui la 12 del PDF, on s'indica que per fer realitat aquests cabals de manteniment, caldrà que prèviament s'aprovi el Pla zonal d'implantació de cabals de mantenimet. Aquí és on caldrà apretar perquè el Gaià sigui dels primers rius on es desenvolupi aquest pla. De fet, en algunes converses informals amb l'ACA, han expressat aquesta voluntat de prioritzar alguns casos com el del nostre riu.

També aprofito per presentar-vos el bloc de noticies del Gaià, que vindrà a substituir el butlletí Gaià. Per qüestions sobretot de feina i en bona mesura també ambientals, em preferit canviar la manera d'anar informant a la gent de les coses que passen per aquí. De fet, ara els tres espais naturals del Baix Gaià, que a més estem agrupats dins del Xarxa Natura 2000 com a "Costes del Tarragonès", (que esperem canviar de nom algun dia), ja tenim una manera d'anar informant del que passa, a través de la xarxa:

Tamarit i Punta de la Móra: www.depana.org/puntadelamora
Muntanyans, Gorg i +:http://muntanyans.gepec.org/
Desembocadura del Gaià i platja de Tamarit: www.siniadelgaia.com/gaia

Aprofito també per convidar-vos a participar-hi enviant-hi escrits, etc.
Salut i Gaià! H. Associació Mediambiental la Sínia”

3)”
T’interessa? Jutge intern Bogeria Creure's Déu Esperances de bellesa
Serenitat Intel•ligència Brutícia melangia/ Pèrdua de la innocència
Viure atemorits Rates de Biblioteca Societat literària
Escrius?*
* Si necessites expressar-te, col•labora en el guió de l’espectacle de Sant Jordi i en l’edició del llibre Rates de biblioteca, vol. 8.

Vine al pícnic per definir quin tema tractarem el Sant Jordi vinent, tot xalant amb els curtmetratges del 3r Festival REC, aquest dissabte 5 d'agost, a les 22h,a Cal Bofill.
*Si
T'envio aquest correu perquè en tinguis coneixement i el reenviis als escriptors i escriptores que vulguis.

Atentament, A. M. Directora de la Biblioteca Municipal de Torredembarra
Consulteu les activitats de l'estiu al web: http://www.biblioteca.torredembarra.org
Descarregueu-vos la Guia d'Estiu de la Biblioteca: http://www.torredembarra.org/webcata/agend

Adreceu qualsevol consulta a: biblioteca@torredembarra.org

4) www.11setembre.org (en breu serà www.11setembre.cat)

5) “Bones, a tots els interessats faig saber el correu de l'Assemblea de Joves del Baix Gaià: ajbaixgaia@gmail.com reenvieu i difongueu ^^ P.